Salata de sfecla rosie cruda – reteta cu hrean pentru iarna

Sfecla roșie este o legumă excelentă: are o mulțime de vitamine și ajută la tratarea diverselor afecțiuni ale inimii. Cu toții o știm, însă știm cât de valoroasă este ea și cât de gustoasă este crudă?

Știați că sfecla roșie este un aliment alcalin? Ce înseamnă asta? Înseamnă că este un bun tratament pentru acidoză (acidoza determină creșterea concentrației de acid din sânge). Mai mult decât atât, fibrele din sfeclă permit glucidelor să se asimileze mai bine, îmbunătățind, astfel, digestia. Aceasta ajută și la detoxifierea organismului, fiind indicată în multe cure de slăbire deoarece protejează ficatul de toxine.

Astăzi vă prezentăm o rețetă delicioasă din sfeclă crudă. Necesită un timp de preparare foarte scurt și în plus, are un gust foarte bun. Această salată este irezistibilă și merge foarte bine cu friptură de miel!

Ingrediente salată de sfeclă roșie crudă

Pentru a prepara salata de sfeclă roșie crudă veți avea nevoie de următoarele ingrediente:

  • 2 bucăți de sfeclă roșie crudă;
  • 1 morcov;
  • ½ lămâie (sau oțet);
  • 50 de grame de ulei de măsline;
  • Sare și piper după gust;

Recomandăm să alegeți de la piață câteva sfecle mai micuțe. Acestea sunt mai dulci și au un gust mai pronunțat. Dacă acestea sunt crescute în mod natural, cu atât mai bine. Am ales să vă dezvăluim rețeta de salată de sfeclă crudă deoarece își păstrează mult mai bine vitaminele, însă dumneavoastră puteți să o fierbeți dacă vreți să fie mai moale.

Cât vă va lua să pregătiți această rețetă? Nu mai mult de 5 minute. Tot ce trebuie să faceți acum este să aveți pregătite pe masă toate ingredientele, iar de aici urmează procesul de gătire. 

Se prepară rapid, foarte simplu, iar rezultatul este uimitor. Pentru gătirea acestei rețete va trebui să dispuneți de doar 10 minute. 

După ingredientele pe care le-am enumerat anterior, o să vă iasă 2 porții mari.

Cum se face salata de sfeclă roșie crudă- Mod de preparare

În primul rând trebuie să curățați de coajă sfecla roșie și morcovul, apoi să le spălați sub un jet de apă rece. Apoi, luați cele 3 legume și le dați pe răzătoare. Indiferent că alegeți răzătoarea mică sau mare, gustul va fi la fel de bun, deci nu trebuie să vă faceți griji din acest punct de vedere. Dacă o dați pe răzătoarea mică, sfecla va fi mai fină, iar gustul va fi mai bun. 

În momentul în care dați pe răzătoare aveți grijă la sfeclă deoarece pătează hainele destul de tare. La fel și în cazul mâinilor, tocmai de aceea se recomandă să folosiți mănuși atunci când lucrați cu sfecla. 

Următorul pas este să luați un castron curat și să amestecați legumele cu zeama de lămâie (sau cu oțel, recomandăm oțel balsamic). Peste acestea presărați sarea, piperul și uleiul de măsline. Amestecați bine, bine, toate aceste ingrediente. Dacă doriți, puteți adăuga și hrean, însă dacă aveți copii la masă, ar fi indicat să evitați acest ingredient deoarece celor mici nu le este pe plac. 

Dacă nu vă grăbiți, puneți salata 15 minute la frigider pentru a se întrepătrunde aromele. Peste salată se mai pot adăuga fire de pătrunjel sau de mărar pentru un plus de savoare și de aromă.

Și ați obținut o salată extraordinar de bună, foarte sănătoasă și căreia îi puteți adăuga o mulțime de preparate. 

Cum se servește salata de sfeclă roșie crudă

Salata de sfeclă este ușor de pregătit. Având în vedere gustul ei aparte, această salată crudă este foarte răcoritoare și se poate servi împreună cu multe alte preparate.

Spre exemplu, salata de sfeclă se poate servi cu garnitură de orez basmati, cu piept de pui la grătar, somon, piure de conopidă sau de cartofi, carne de porc, carne de miel sau de vită. Să nu mai spunem cât de bună este alături de un grătar copios! Se poate servi foarte bine și cu legume: cu mâncare de mazăre, legume la grătar, în salate, sau alături de orice altceva vă doriți.

Tot ce trebuie să faceți este să vă lăsați imaginație să se manifesteze, întrucât salata de sfeclă roșie se completează bine cu majoritatea mâncărurilor românești.

Dacă vă doriți o alimentație sănătoasă și dietetică ar trebui să includeți sfecla roșie crudă în mesele dumneavoastră zilnice. Are un conținut scăzut de grăsimi și un gust proaspăt, fiind una dintre cele mai mari vedete din bucătăria ta.

Noi vă dorim poftă bună și sperăm ca această salată să fie și pe gustul vostru!

Lasă un comentariu